AMD, FSR 2.2 Kaynak Kodlarını Yayınladı
AMD, FidelityFX Super Resolution 2.2 (FSR 2.2) yükseltme teknolojisinin kaynak kodlarını GPUOpen üzerinden yayınlamaya başladı. Kısa süre önce FSR 2 güncellemesini duyuran kırmızılılar, yeni sürümle “yüksek hızlı gölgeleme” yapılabileceğini söylemişti.
FSR 2.2 şu anda NFS Unbound, Forza Horizon 5 ve F1 22 gibi sayılı oyunlarda mevcut. AMD’nin kaynak kodlarını sunması ise iyi bir haber; böylelikle tüm oyun geliştiricileri artık verileri ve örnekleri kullanarak teknolojiyi oyunlarına rahat bir şekilde uygulayabilecek.
AMD, mevcut ve gelecek oyunlarla birlikte FSR 2 teknolojisinin 100’ün üzerinde oyuna ulaşacağını açıklamıştı. Sürüm 2.0 hatırlarsanız 2022 Mayıs ayında kullanıma sunuldu. FSR 2.2 adını taşıyan yeni sürüm henüz yaygınlaşmadı, ancak önümüzdeki aylarda destekli oyunların artmasını bekliyoruz.
AMD FidelityFX Super Resolution 2.2 (FSR 2.2) Özellikleri
Değişim | Değişimin Etkisi |
---|---|
Dahili sinyallerin depolanma ve ton eşleme şekli değiştirildi | FSR 2.2 artık daha geniş bir yüksek dinamik aralıklı giriş setiyle uyumlu. Önceden hesaplama sırasında bazı dinamik aralıklar kaybolabiliyordu. |
Disoklüzyon tespitini iyileştirmek için değiştirilmiş derinlik mantığı | FSR 2.2, dissoklüzyonlar sırasında görülen “fizzing” artefaktlarının seviyesini azaltacak. |
Zamansal tepkiselliği kullanmak için biriktirme mantığı yeniden düzenlendi | FSR 2.2, dissoklüzyonlar sırasında görülen “fizzing” artefaktlarının seviyesini azaltacak. |
RCAS artık tonemapping olmadan çalıştırılıyor | FSR 2.2, RCAS adımı sırasında dinamik aralığı daha iyi şekilde koruyacak. |
Genişletilmiş reaktif maske mantığı zamansal hareket vektörü sapmasını kullanmak üzere güncellendi | Bu “Kilitleme (locking)” özelliğine yardımcı olmak için kullanılıyor ve bazı gölgelenme artefaktlarını azaltıyor. |
Geçmişle birlikte geliştirilmiş parlaklık dengesizliği mantığı | FSR 2.2 ile zamansal kararlılık gelişecek, bazı nesnelerde yaşanan titremeler azalacak. |