AMD, HYPR-RX Teknolojisini Çok Yakında Kullanıma Sunacak
Aylar öncesinde AMD tarafından tanıtılan HYPR-RX ve FSR 3.0 teknolojisine ait ilk detaylara göz atmıştık. Yonga üreticisi bu teknolojilerden bahsetse de 2023 yılında kullanıma sunulacağını duyurmuştu. Zaman geldi çattı, AMD şimdi HYPR-RX’in bu yılın ilk yarısında piyasaya sürüleceğini doğruladı.
FSR 3’ten henüz haber yok lakin HYPR-RX Haziran bitmeden kullanıcıların erişimine açılmış olacak. AMD HYPR-RX, NVIDIA Reflex teknolojisine yanıt olarak gelse de farklı özellikler de içeriyor. AMD’nin amacı oyun için gecikme ve giriş gecikmesini azaltmak, ancak bunun yanında RSR (Radeon Super Resolution) teknolojisi de devreye girerek performansı artıracak.
HYPR-RX, Radeon Super Resolution, Radeon Boost ve Radeon Anti-Lag teknolojilerini bir araya getirirken tek bir tıkla performansı artırma kabiliyetine sahip olacak. Aslında bahsettiğimiz teknolojiler zaten ayrı ayrı da olsa bir süredir kullanımda. Hepsini bir araya getiren HYPR-RX, Adrenalin sürücülerindeki Ekran Kartları (Graphics) sekmesinde bulunacak ve önceden ayarlanmış profillerin bir parçası olacak. Böylelikle kullanıcılar oyunlar için daha geniş profil seçenekleri seçenekler görecek.
Kısacası, özellik aktif olduğunda sistem gecikmesi azalacak (Anti-Lag), dinamik çözünürlük ölçekleme teknolojisi devreye girecek (Radeon Boost) ve uzamsal yükseltici (Radeon Super Resolution) aktif hale gelecek. HYPR-RX her zaman en iyi sonuçları vermeyebilir zira bazı oyunlarda FSR 2’ye sahip. FSR 1.0 algoritmasına dayanan RSR ise manuel olarak etkinleştirmeye gerek kalmadan sürücü seviyesinde çalışabiliyor. Bu nedenle HYPR-RX birçok oyunda katkı sağlayabilir.