Güncel NVIDIA Sürücüsüyle GPU Sıkıştırma Performansı Arttı
NVIDIA’nın günler öncesinde yayınladığı GeForce 535.98 Game Ready sürücüsü, Diablo IV için destek ve bazı hata düzeltmeleriyle gelmişti. Ancak görünüşe göre sürücüler GPU sıkıştırma performansında bir artış da sağlıyor.
Oyunlarda yükleme sürelerini önemli ölçüde azaltan DirectStorage, GPU sıkıştırmasından yararlanıyor. Oyun nesneleri oyun sırasında açılması gereken paketlenmiş bir formatta geliyor. Tipik olarak, işlemci oyun varlıklarının sıkıştırmasını açmakla görevlidir. GPU sıkıştırması ise sıkıştırma işlemini grafik kartına yaptırarak işlemcinin yükünü hafifletiyor. Bu nedenle sürücü tabanlı optimizasyon GPU sıkıştırmasını önemli ölçüde iyileştirebilir.
Oyuncuların DirectStorage’dan yararlanmak için mutlaka bir SSD’ye ihtiyacı yok. Bu teknoloji sabit disklerle bile iyi çalışıyor, ancak DirectStorage’dan en iyi verimi almak için SSD kullanmak gerekli.
Compusemble, önceki GeForce 535.03 sürücüsü ile 535.50 beta sürücüsünü karşılaştırırken GPU sıkıştırma performansında bir artış keşfetti. Testlerde Crucial T700 PCIe 5.0 ve ismi verilmeyen bir PCIe 4.0 SSD kullanıldı. İki SSD ve NVIDIA GeForce sürücüleri arasındaki performansı değerlendirmek için tipik avokado geçiş senaryosu ele alındı.
GeForce 535.05 beta sürücüsü, T700’deki bant genişliğini 28,09 GB/sn’den 33,12 GB/sn’ye çıkararak %18’lik bir iyileşme sağladı. Öte yandan aynı sürücü PCIe 4.0 SSD ile pek fazla avantaj sağlamazken bant genişliğini yalnızca %2 artırdı.
Peki daha fazla bant genişliğinin yükleme süreleri üzerinde ne kadar etkisi var? Sonuçlara göre T700 ile yükleme süresi 0,24 saniyeden 0,20 saniyeye düştü. PCIe 5.0 SSD’ler zaten çok hızlı olduğu için ilk izlenim heyecan verici olmayabilir. Ancak matematik, yeni sürücünün bant genişliğindeki artışla uyumlu olarak T700’ün yükleme süresini %17 oranında düşürdüğünü gösteriyor. PCIe 4.0 SSD ise sadece %3 daha düşük yükleme süreleri sundu.