NVIDIA Studio’da Yapay Zeka Gelişmeleri ve Yeni Eserler
Bu ay NVIDIA Studio’da, NVIDIA’nın Asya’nın en büyük yıllık teknoloji fuarı İtopya sponsorluğuyla katıldığımız COMPUTEX’te yaptığı, yapay zekâ alanındaki çalışmalarını ve birbirinden değerli NVIDIA Studio sanatçılarının eserlerini inceliyoruz.
GeForce RTX 40 Serisi Grafik İşlemcisiyle donatılmış, NVIDIA Studio destekli bu dizüstü bilgisayarlar, taşıma rahatlığı sağlamalarının yanı sıra önceki jenerasyonun performansını önemli ölçüde aşan hafif ve ince yapılarıyla içerik üreticilerine çok daha fazla seçenek sunuyor. Bu kategorideki dizüstü bilgisayarlar ise Acer Swift X 14, ASUS Zenbook Pro 14, GIGABYTE Aero 14, Lenovo’s Slim Pro 9i 14 ve MSI Stealth 14 modellerinden oluşuyor.
Video Codec SDK 12.1, çoklu NVENC sisteminden faydalanarak, çiftli kod dönüştürücüler için kod dönüştürme hızını yaklaşık %80 arttırarak önemli ölçüde yükseltiyor. Bu sayede görüntü kalitesinden ödün verilmeden videoların dışa aktarılması süreci yarı yarıya kısaltılmış oluyor. Bu teknolojiyi RTX grafik işlemcilerine entegre eden ilk yazılım olan popüler video düzenleme uygulaması Capcut’ı artık herkes kullanabiliyor.
NVIDIA kurucusu ve CEO’su Jensen Huang tarafından Computex’in açılış konuşmasında duyurulan Avatar Cloud Engine (ACE) sayesinde, yapay zekâ destekli doğal dil etkileşimleriyle oyunlardaki oynanamayan karakterler artık çok daha zeki. Bundan böyle, oyun geliştirici ve stüdyoları, yazılımlarında ve oyunlarında özgün metin, diyalog ve yapay zekâ animasyon modelleri oluşturmak için ACE’i kullanabiliyor.
NVIDIA Kreatif Direktörü Gabriele Leone önderliğinde geliştirilen, Convai ve NVIDIA Lightspeed Studios’un ortak girişimi, ACE’in Kairos kod adlı demosu yayınlandı. Geforce RTX 40 Serisi GPU’larla donatılan Kairos, oyun geliştiricilerinin NVIDIA ACE sayesinde yapay zekâdan yararlanarak çok daha gerçekçi ve doğal oynanamayan karakterlere ulaşabilecekleri oyun dünyasının geleceğine bir bakış atmamızı sağlıyor. WinML içinse, Adobe Photoshop, Lightroom, ON1 ve DxO başta olmak üzere pek çok farklı uygulamaya yapay zeka model optimizasyonları geliyor.
NVIDIA Studio tarafından desteklenen yaratıcı uygulamalara yönelik geliştirmeler ardı ardına gelmeye devam ediyor. NVIDIA Studio, Windows işletim sistemli masaüstü bilgisayarlarda yapay zeka model performansını arttırmaya yönelik harika sonuçlar veren MAGIX VEGAS Pro’yla iş birliği içine girdi. Vegas Pro 20’nin Mayıs ayında yayınlanan üçüncü versiyonu, NVIDIA RTX GPU’ları sayesinde, stil transferi, renklendirme ve yükseltme gibi yapay zeka efektlerinin hızını arttırıyor.
GeForce RTX 40 Serisi Grafik İşlemciler, NVIDIA Studio teknolojileri tarafından destekleniyor. Bu teknolojiler arasında; üç boyutlu çalışma, video ve yapay zekâ iş akışları için donanım hızlandırmaları, en popüler 110 yaratıcı uygulamanın RTX ile uyumlu bir şekilde çalışması için optimizasyonlar ve Omniverse, Broadcast ve Canvas gibi Studio’ya özel uygulamalar da yer alıyor.
Heyecan verici haberler bitmek bilmiyor. Microsoft Build konferansında, NVIDIA, içerik üreticiler için RTX ekran kartları yardımıyla Windows 11 işletim sistemine sahip masaüstü bilgisayarlarda gelişmiş yapay zeka eğitimini ve kurulumunu çok daha kolay ve hızlı hale getiren yeni araçlarını duyurdu.
İçerik üreticiler, tıpkı bu hafta NVIDIA Studio’ya konuk olan Warwick gibi, NVIDIA RTX Grafik İşlemcileri’nin gücüne tanıklık etme fırsatı yakaladılar. Wawick GeForce RTX Grafik İşlemcisi ve NVIDIA Broadcast uygulaması yayıncılık kariyerindeki etkisini anlattı.
Muhteşem sanatçıların muhteşem eserlerini sergiledikleri Studio Standout’un sonuncusunda yer alan 3D sanatçısı Milan Dey, yapay zekâ ve GeForce RTX ekran kartları yardımıyla ürettiği, The Hidden Temple of Itzamná isimli, Maya Harabeleri’nin üç boyutlu bir panoramasını NVIDIA Studio’da sergiliyor.
Bu çalışmasında da bir macera oyunundan ilham alan Dey, işin içine biraz da Maya ruhu kattı. ArtStation ve Adobe Behance yardımıyla görselleri toplayıp harabenin planlarına ulaşarak sonrasında Unreal Engine’le bu planların üzerinde çalıştı.
Dey’in ASUS ROG Strix Scar 15 marka dizüstü bilgisayarı, mağaralarla yeşilliklerden oluşan geniş ve detaylı sahnelerin betimlenmesinde büyük kolaylık sağladı. GeForce RTX 3080 Ekran Kartı sayesinde, geniş 3D çalışmasını yüksek kaliteli ve etkileşimli bir şekilde, RTX farkıyla görselleştirdi. NVIDIA DLSS teknolojisi, fotorealistik ayrıntıları korurken, düşük çözünürlükte işlenen karelerin çözünürlüğünü yükseltmek için yapay zekadan faydalanarak ekran etkileşimini arttırdı.
Tutkulu bir içerik üreticisi ve eğitimci olan Grant Abbitt, GeForce RTX 4090 GPU’su ve Blender kullanarak hazırladığı Dragon isimli 3D eserinin oluşum sürecini anlatıyor.
Abbitt’in GeForce RTX 4090 GPU’su çalışmasında büyü bir kolaylık sağladı. Fotogerçekçi ayrıntılarla akıcı, etkileşimli modelleme için görüntü alanında Blender Cycles RTX hızlandırmalı OptiX ışın izleme ile ince ayrıntıları daha hızlı şekillendirdi. Pişirme ve dokuların uygulanması süreci ise sorunsuz bir şekilde gerçekleşti.
Blender, Autodesk Maya with Autodesk Arnold, OTOY’s OctaneRender ve Maxon’s Redshift gibi popüler 3D yaratıcı uygulamalarda son dosyaların işlenmesi, RTX 4090 GPU ile önceki nesil kartlara kıyasla %70-200 daha hızlı hale getirildi. Bu da paha biçilmez bir zaman tasarrufu sağlanması anlamına geliyor.