Sony, PlayStation Bulut Oyunculuğunun Sorunlarıyla Yüzleşmeye Hazır
Project Q‘nun bağımsız bir bulut oyun alternatifi olma potansiyeli biraz hayali görünüyor, ancak Sony’nin kendi itirafına göre bile, bulut oyun teknolojisi tatmin edici bir oyun deneyimi vaat etmesi için olması gereken yerde değil. Sony CEO’su Kenichiro Yoshida, geçtiğimiz günlerde Financial Times’a verdiği demeçte bulut oyunlarının halen zorlukları olduğunu söyledi.
Yoshida, “[Bulutun] kendisinin harika bir iş modeli olduğunu düşünüyorum, ancak söz konusu oyunlar olduğunda, teknik zorluklar fazla” dedi.
Bir PlayStation’dan yerel alan ağı (LAN) üzerindeki başka bir cihaza aktarım yapmak bile sanıldığı kadar kolay değil; bu da Sony’nin yalnızca Remote Play’e dayanan bir cihaz üretme kararı hakkında büyük bir soru işareti yaratıyor.
İnternet üzerinden, daha yavaş tempolu oyunlar için bile bağlantıya bağlı olarak çoğunlukla oynanabilir ile “boş ver oynamayı” arasında değişiyor. Bulut üzerinden oyun oynamak hâlâ aynı sorunlarla karşı karşıya ve şirket de bunun farkında.
Yoshida, “Bulutta oyun oynamanın zorlukları olacaktır, ancak biz bu zorlukların üstesinden gelmek istiyoruz” dedi.
Project Q’nun vasat bir PS5 aksesuarı olmaktan öteye geçebilmesi için bırakın interneti, LAN üzerinden interaktif medya akışının doğasında var olan sorunların üstesinden gelmesi gerekecek. Aksi takdirde, Project Q ve Sony’nin bulut oyun alanındaki diğer planları hiçbir yere varamayacak.