Eğer Advance Wars’un 2001/2003 orijinal sürümlerini oyunun çıktığı dönemde oynadıysanız, bu yeni sürümde ne bekleyeceğinizi zaten biliyorsunuz. Advance Wars serisi, XCOM’lar veya Total War’lar gibi daha “ciddi” sıra tabanlı oyunlardaki seçenek genişliğini sunmuyor olabilir, ancak bu oyunun mekanikleri harika çalışıyor ve mükemmel dengelenmiş.
Advance Wars’daki CO’ları tanımaya başladığınızda oyundaki anlatı çizgi film gibi görünebilir, ancak yoğun aksiyonun ortasına düştüğünüzde, çok sıkı tempolu bir strateji sizleri bekliyor olacak.
Sıra tabanlı taktiksel aksiyona yeni başlayanlar için öğrenim eğrisi biraz zorlu olsa da bence bu oyunu göz ardı etmeyin. Eğitim subayınız Nell, her zaman her şeyin nasıl çalıştığını açıklamak için hazırda bekliyor. Eğitim bölümü yeterince açıklayıcı ve akıllıca düzenlenmiş. Ayrıca, yeni oyuncular hikaye modunda istediğiniz zaman zorluğu düşürebiliyorlar.
Hikaye yani modunda sağlam 35-40 saatlik taktiksel aksiyon var. Ama iki farklı hikaye var ve bu hikayeleri sırasına göre oynarsanız eğlenceli bir anlatı sizi bekliyor olacak. Bence oyunun size sunduğu sırayı takip edin ama böyle bir zorunluluğunuz yok. Ama en baştan Black Hole Rising’e geçmek isterseniz, hikayenin belirli yönleri zedelenebilir, benden uyarması.
2001’in Advance Wars oyunuyla başlayarak, Nell ile birlikte birim hareketi ve saldırılarının kısa bir özetinden sonra, mücadeleye girmek için sabırsızlanan genç ve enerjik Orange Star CO’su Andy ile tanışıyoruz. İlk saldırılarda, birim türleri, arazi taktikleri ve düşmanın planlarını bozmak için koridorların önünü kesmek için hafif tankları kullanma incelikleriyle tanışıyoruz. Daha sonra, sahadaki üslerden daha fazla birim üretmek için malzeme kazanmak için şehirleri ele geçirme konusunda bilgilendiriliyorsunuz.
Tam teçhizatlı tanklar, gemiler, denizaltılar, helikopterler, füze savunma sistemleri, keşif araçları, zırhlı personel taşıyıcıları vb. sahip olduktan sonra, Advance Wars’ın gerçek dehası kendini göstermeye başlar. İlk bakışta son derece basit görünen haritalar, hızla savaş alanlarına dönüşüyor ve köprüler, hızlıca çatışma noktalarına dönüşüyor. Bu alanlarda tanklar arasında şiddetli savaşlar yaşanırken, sınır hakimiyeti ve tedarik rotalarının kontrolü için mücadele vermeye başlıyorsunuz. İş denizlere ve havaya yansıdığında taktiksel derinlik gitgide artıyor ve oyunun asıl bağımlılık yapıcı yönlerini keşfediyorsunuz.
Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp, iki klasik GBA strateji oyununun harika bir yeniden yapımı olmuş. Oynanış bağımlılık yapıcı, ustalıkla dengelenmiş mekanikler ve zorlayıcı yapı korunmuş. Yeni animasyonlar, yeniden düzenlenmiş bir soundtrack ve seslendirme içeren net ve temiz bir yeni sanat stilinin yanı sıra, bu, bizi Advance Wars serisine tamamen tekrar bağımlı hale getiren cilalanmış bir dönüşüm tamamlanmış.