Donanım üreticileri zaman zaman oyun geliştiricileriyle işbirliği yapar. Örneğin NVIDIA ve AMD’nin test tablolarında özellikle sponsorlu oyunları seçtiğini görüyoruz.
Wccftech editörleri, AMD destekli bazı oyunların DLSS veya XeSS desteğinden yoksun olduğunu fark etti. Bu merakla birlikte AMD donanımıyla birlikte gelen ya da donanım lansmanının bir parçası olan tüm oyunların bir listesini hazırladılar. Ortaya çıkan sonuç, NVIDIA DLSS desteğinden yoksun AMD sponsorluğundaki oyunlarla ilgili açık bir sorun olduğunu gösteriyor ve bu bir tesadüf gibi görünmüyor.
AMD paketlerine dahil edilen veya açılış sırasında AMD logolarıyla görüntülenen oyunların çoğu zaten FidelityFX Super Resolution (FSR) gibi teknolojileri içeriyor. Gelişmiş zamansal yükseltme algoritmalarına dayanan bu teknoloji bildiğiniz gibi oyunlarda çözünürlüğü korumaya çalışırken performans artışı sağlıyor. Önce FSR 1, sonrasında FSR 2 sürümü yayınlandı. FSR 3 ise yıl bitmeden kullanıma sunulmuş olacak.
Öte yandan NVIDIA DLSS teknolojisinin çok güçlü olduğunu biliyoruz. Henüz yeni harici GPU pazarına giren Intel’e gelince, XeSS teknolojisi şimdiden 50’nin üzerinde oyuna ulaştı. Uzun lafın kısası, yükseltme teknolojileri için oyun sektöründe güçlü bir rekabet var.
Çıkış Tarihi | Oyun | İş Ortağı | FSR 1/2 Desteği | DLSS Desteği |
---|---|---|---|---|
5/2/2023 | Redfall | NVIDIA | 5/2/2023 | 5/2/2023 |
4/28/2023 | STAR WARS: Jedi Survivor | AMD | 4/28/2023 | Yok |
4/21/2023 | Dead Island 2 | AMD | 4/21/2023 | Yok |
3/28/2023 | Last of Us Part 1 | AMD | 3/28/2023 | 3/28/2023 |
3/23/2023 | Resident Evil 4 Remake | AMD | 3/23/2023 | Yok |
1/24/2023 | Forspoken | AMD | 1/24/2023 | 1/24/2023 |
12/2/2022 | Callisto Protocol | AMD | 12/2/2022 | Yok |
12/1/2022 | Marvel’s Midnight Suns | NVIDIA | 12/1/2022 | 12/1/2022 |
11/30/2022 | Warhammer 40K Darktide | NVIDIA | 11/30/2022 | 11/30/2022 |
10/19/2022 | Uncharted Legacy of Thieves Collection | AMD | 10/19/2022 | 10/19/2022 |
8/23/2022 | Saints Row | AMD | 11/29/2022 | Yok |
8/12/2022 | Marvel’s Spiderman Remastered | NVIDIA | 8/12/2022 | 8/12/2022 |
5/25/2022 | Sniper Elite 5 | AMD | 5/25/2022 | Yok |
3/30/2022 | Death Stranding Directors Cut | NVIDIA | 9/28/2022 | 3/30/2022 |
3/24/2022 | Ghostwire Tokyo | NVIDIA | 3/24/2022 | 3/24/2022 |
11/15/2021 | Halo Infinite | AMD | Yok | Yok |
10/26/2021 | Marvel’s Guardians of the Galaxy | NVIDIA | 2/11/2022 | 10/26/2021 |
10/7/2021 | Far Cry 6 | AMD | 10/7/2021 | Yok |
10/6/2021 | Battlefield 2042 | NVIDIA | Yok | 10/6/2021 |
5/7/2021 | Resident Evil Village | AMD | 7/19/2021 | Yok |
11/23/2020 | World of Warcraft Shadowlands | AMD | Yok | Yok |
Listede gördüğünüz oyunların DLSS’ye kavuşması için herhangi bir engel yok. Ayrıca oyun ilk piyasaya sürüldüğü tarihte kullanılmasa bile bir zaman sonra farklı teknolojilerin oyunlara entegre edilebileceğini belirtelim Wccftech editörleri, konuyu açıklığa kavuşturmak için AMD’ye sorular yöneltti. Bir AMD sözcüsünün yanıtı ise şöyle:
“Açıklığa kavuşturmak gerekirse, yükseltme teknolojilerinin uygulanmasını takip eden topluluk siteleri var ve bu siteler şu anda yalnızca DLSS’yi destekleyen bir dizi oyun olduğunu belirtiyor (örneğin bu bağlantı).
AMD FidelityFX Super Resolution, konsollar ve rakip çözümler de dahil olmak üzere çeşitli GPU mimarilerini destekleyen açık kaynaklı bir teknoloji. Birden fazla donanım platformunda geniş çapta desteklenen açık bir yaklaşımın, geliştiricilere ve oyunculara fayda sağlayan en iyi yaklaşım olduğuna inanıyoruz. AMD, oyun geliştiricileri ve oyuncular için en iyi olanı yapmaya kararlı ve geliştiricilere FSR’yi istedikleri oyunlara uygulama esnekliği veriyoruz.”
Gördüğünüz gibi AMD kaçamak ve genel yanıtlar veriyor. Ek olarak, NVIDIA ve Intel’in sponsor oldukları oyunlarda FSR desteği açısından bir sorun görünmüyor.
Aynı soru yeşil takıma da yöneltildi ve NVIDIA daha doğrudan bir yanıt verdi. NVIDIA’da Başkan Yardımcısı olan Keita Lida, NVIDIA’nın oyun geliştiricilerinin oyunlarına FSR/XeSS eklemesini engellemediğini doğruladı:
“NVIDIA, geliştiricilerin rakip teknolojileri uygulamasını hiçbir şekilde engellemez, kısıtlamaz veya cesaretlerini kırmaz. Tüm oyun geliştiricilerine istedikleri takdirde DLSS’yi kolayca entegre edebilmeleri için destek ve araçlar sağlıyoruz, hatta oyun geliştiricilerinin oyunlarına rakip teknolojileri eklemesini kolaylaştırmak için NVIDIA Streamline’ı oluşturduk.”
AMD, yeni nesil teknolojileri açık kaynaklı olarak sunan öncü şirketlerden olmuştur. Ancak söz konusu FSR olduğunda bir engelleme olabilir. AMD’nin oyunlarında DLSS/XeSS’in benimsenmesini engellemesi için görünürde bir neden yok.