NVIDIA, gelecek haftaki Oyun Geliştiricileri Konferansı’ndan (GDC) önce bir basın bülteni yayınlayarak DLSS 3 desteğinin genişleyeceğini duyurdu. Oyun geliştiricileri için hazırlanan DLSS 3 eklentileriyle birlikte teknoloji daha fazla oyuna yayılacak.
Şirket bu teknolojiyi yazılımlarına uygulamak isteyen oyun geliştiricileri için bir Frame Generation eklentisi yayınlamayı planladığını açıkladı. Frame Generation eklentisi, açık kaynaklı “NVIDIA Streamline” aracılığıyla sunulacak. Bununla birlikte, geliştiriciler için ‘çok yakında’ piyasaya sürülecek olan Unreal Engine 5.2 DLSS 3 eklentisine erişim sağlanacak. Özetle, GDC etkinliğinde oyun geliştiricini önemli gelişmeler bekliyor. Sunulan yeni DLSS 3 eklentileriyle birlikte geliştiricilerin yeni nesil oyunlar geliştirmesi daha da kolay olacak.
Öte yandan Diablo IV, Forza Horizon 5 ve Redfall gibi oyunların DLSS 3 desteği alacağı bildirildi. Forza Horizon 5 ile entegrasyon 28 Mart’ta bir güncellemeyle sağlanacak. Redfall ve Diablo 4 desteği ise bu yıl içinde oyunlar piyasaya çıktığında gelecek.
Nvidia Streamline, yükseltme teknolojilerinin oyunlar ve uygulamalarla entegrasyonunu basitleştiren açık kaynaklı bir platform. Temel olarak, Streamline çeşitli farklı oyun motorları ve API’lerle çalışabilen bir tür “eklenti” görevi görüyor. İşleme API’si (DX11/12/Vulkan vb.) ile oyun motorunun arasında yer alıyor ve teorik olarak DLSS, FSR ve XeSS gibi teknolojilerin işleme hattına eklenmesini kolaylaştırıyor.