DLSSTweaks ile Cyberpunk 2077’de Ray Reconstruction ve DLAA’yı Kullanmak Mümkün

NVIDIA’nın yükseltme teknolojisi DLSS’yi farklı oyunlara entegre etmek için kullanılan DLSSTweaks isimli araç çeşitli geliştirmelerle birlikte farklı imkanlar sunuyor. “DLSSTweaks” modu kısa süre önce Nexus Mods‘ta bir güncelleme aldı. Böylelikle ...

NVIDIA’nın yükseltme teknolojisi DLSS’yi farklı oyunlara entegre etmek için kullanılan DLSSTweaks isimli araç çeşitli geliştirmelerle birlikte farklı imkanlar sunuyor. “DLSSTweaks” modu kısa süre önce Nexus Mods‘ta bir güncelleme aldı. Böylelikle NVIDIA DLAA (Deep Learning Anti-Aliasing) teknolojisini Ray Reconstruction ile birlikte etkinleştirmek mümkün hale geliyor.

Bu güncelleme özellikle Cyberpunk 2077‘ye özel gibi görünüyor, çünkü Alan Wake 2 çıkana kadar şimdilik Ray Reconstruction kullanan tek oyun Cyberpunk. Cyberpunk 2077 sürüm 2.0’daki DLSS 3.5 Ray Reconstruction (Yeniden Işın Yapılandırma) yalnızca DLSS yükseltme kullanılırken destekleniyor. Bu özellik DLSS olmadan doğal görüntü oluşturmada etkinleştirilemediği gibi DLAA ile de kullanılamıyor.

Bu “bilinen bir sınırlama” ve NVIDIA, DLSS 3.5’i test etmek için sunulan bir kılavuzda RT-Ultra ayarlarının yanı sıra DLAA ile kullanım için Ray Reconstruction’ı eğitmek için çalıştığını belirtmişti. Şimdilik oyunda DLAA etkinleştirildiğinde DLSS 3.5 ile gelen Ray Reconstruction mecburen devre dışı kalıyor.

DLSSTweaks’in etkili olduğu nokta ise burası. DLSSTweaks güncellemesiyle DLAA ile birlikte Ray Reconstruction’ı etkinleştirebilirsiniz. Teorik olarak DLAA daha da yüksek doğrulukta yol izleme görselleri sağlamalı. Ancak farklı yollardan etkinleştirildiğinde sonucun nasıl olacağını bilemiyoruz.

NVIDIA, teknoloji henüz uygun verilerle eğitilmediği için DLAA’nın Ray Reconstruction ile desteklenmediğini belirtiyor. Bu nedenle oyuncular bazı istenmeyen yapay görüntülerle karşı karşıya kalabilir.

İlk yorum yazan siz olun

Bilim-teknoloji Haberleri