NVIDIA, DLSS teknolojisinin daha gelişmiş versiyonunu yayınlamaya hazırlanıyor. Mart ayının başlarında AMD, NVIDIA’nın DLSS 3.0’a alternatif olarak çıkacak FSR 3 hakkında daha fazla detay paylaştı. NVIDIA teknolojisine “çerçeve oluşturma” adını verirken, AMD kendi teknolojisine “Çerçeve Enterpolasyonu” adını veriyor.
AMD’nin yeni detaylar paylaşmasından bugüne 5 ay geçmiş olmasına rağmen henüz hiçbir oyunda bu teknolojinin desteklendiği görülmüyor. Yakın tarihte çıkacak Starfield gibi büyük AAA oyunlar bile henüz FSR 2 özelliğini destekliyor.
NVIDIA, AMD’nin sonraki adımını beklemeden DLSS 3.5’i yayınlamaya hazırlanıyor. DLSS 3.0, yukarıda belirtildiği gibi, bir ekran kartının gerçekte sunduğundan daha yüksek bir kare hızı çıktısını simüle etmek amacıyla sahte çerçeveler oluşturmayı amaçlasa da DLSS 3.5, ışın izleme takviyesi için kullanılacak. Teknoloji görünüşe göre “Ray Reconstruction” veya kısaca RR olarak adlandırılıyor.
NVIDIA, DLSS 3.5 Ray Reconstruction’ın DLSS 3’ten beş kat daha fazla veriyle eğitildiğini iddia ediyor. Bu eğitim verileri, çeşitli ışın izlemeli efektleri tanıyan, iyi ve kötü zamansal ve uzaysal pikseller arasında ayrım yapan ek oyun ve yazılım motoru verilerinden gelen girdileri içerir ve Yükseltme için yüksek frekanslı verileri korumak.
Şirket, DLSS 3.5’in çalışır durumdaki görüntülerini de paylaştı. Bu yeni teknolojiyle NVIDIA, görüntü gürültü gidericilerin yükseltme üzerindeki etkisini azaltmayı hedefliyor. Temel olarak, gürültü giderme işlemi sırasında önemli miktarda veri kayboluyor. Ayrıca şirket, bunun diğerlerinin yanı sıra özellikle renk verisi miktarında çok fazla kayba yol açabileceğini söylüyor.
Çok iyileştirilmiş gürültü giderme yukarıdaki resimlerde açıkça görülüyor. Aşağıdaki görsel, mimarlara yönelik gerçek zamanlı bir ışın izleme oluşturma aracı olan D5 Render’a aitken, yukarıdaki görsel ise Cyberpunk 2077’yi gösteriyor.