NVIDIA, “Nöral Grafik Oyun” Devrimini Hızlandırıyor

Bilgisayar oyunlarında nöral grafik

Dünyanın her yerinden hem yazılımcıların hem de oyuncuların sabırsızlıkla beklediği Oyun Geliştiricileri Konferansı – GDC 23 etkinliğinde bu yıl NVIDIA Nöral Grafik oyunlarıyla dikkatleri üzerine topluyor. NVIDIA, yapay zeka destekli Deep Learning Super Sampling (DLSS) teknolojisinin en son sürümü olan DLSS 3 Frame Generation’ı Unreal Engine eklentisini duyuruyor.

Nöral Grafik oyunlarında devrimi hızlandıran NVIDIA’nın küresel GeForce pazarlamadan sorumlu başkan yardımcısı Matt Wuebbling, Nöral grafiklerin NVIDIA DLSS ‘in piyasaya sürülmesinden bu yana oyunlarda devrim yarattığını belirtiyor.  Wuebbling ayrıca, Diablo, Forza Horizon ve Bethesda’nın yeni Redfall’u gibi PC oyunlarının, DLSS’i kullanırken çarpıcı grafiklerle görüntü kalitesini üst seviyelere çıkarttığını belirtiyor.

NVIDIA’nın yapay zeka destekli Deep Learning Super Sampling (DLSS) teknolojisinin en son sürümü, çeşitli gişe rekorları kıran oyun ve serilerde destekleniyor. Ayrıca dünyanın en popüler oyun motorlarından biri olan Unreal Engine’e entegre ediliyor. NVIDIA, geliştiricilerin teknolojiyi benimsemesini daha da kolaylaştırmak için DLSS 3 Frame Generation eklentisini herkese açık olarak yayınlıyor.

2018 yılındaki lansmanından bu yana NVIDIA DLSS, bilgisayar oyunlarında nöral grafik devrimi balattı. Nöral grafikler, sürekli öğrenen ve gelişen hızlandırılmış bir işleme hattı oluşturmak için yapay zeka ve grafikleri iç içe geçiriyor. DLSS, bir çerçevedeki her pikseli tek başına oluşturmak yerine, oyunun piksellerinin 1/8’ini oluşturmasına izin vererek daha sonra piksellerin geri kalanını yeniden oluşturmak için yapay zeka ve GeForce RTX™ tensör çekirdeklerini kullanıyor. Böylece kare hızlarını önemli ölçüde artırılırken doğal çözünürlüğe rakip olan net, yüksek kaliteli görüntüler elde ediliyor.

Bugüne kadar 270’in üzerinde oyun ve uygulama, yapay zeka destekli bir performans hızlandırıcı olarak NVIDIA DLSS’i tercih etti. Teknolojinin en son sürümü olan DLSS 3, piyasaya sürülen 28 oyunda mevcut ve ilgili lansmanlarının ilk altı ayında DLSS 2’den 7 kat daha hızlı benimsendiği görülüyor.

DLSS listesine eklenmesi merakla beklenen oyunlar arasında, çeşitli medya kuruluşları tarafından tüm zamanların en iyi açık dünya yarış oyunu olarak adlandırılan ve şu anda OpenCritic tarafından izlenen tüm yarış oyunları arasında en yüksek puanı elinde tutan Forza Horizon 5 yer alıyor. Halihazırda ışın izleme desteğine sahip olan Forza Horizon 5, 28 Mart’ta DLSS 3 güncellemesini de alacak.


Prey ve Dishonored‘ın yaratıcısı ödüllü ekip Arkane Austin tarafından geliştirilen, Bethesda’nın merakla beklenen, açık dünya, co-op birinci şahıs nişancı oyunu Redfall ise 2 Mayıs’ta DLSS 3 desteğiyle piyasaya sürülecek.  Buna ek olarak, oyun dünyasının en önemli aksiyon rol yapma oyunlarından Diablo serisinin son oyunu Diablo IV de, DLSS 3 desteğiyle 6 Haziran’da piyasaya sürülecek. Blizzard Entertainment’ın Diablo IV teknoloji direktörü Michael Bukowski, ” Blizzard için Diablo IV‘te en iyi performansı desteklemek en önemli önceliğimizdir” diyor. “NVIDIA GeForce RTX 40 Serisi donanım ve DLSS 3 teknolojisiyle desteklenen Diablo IV‘da elde edilecek yüksek kare hızları bizleri oldukça heyecanlandırıyor.”

GDC’de NVIDIA DLSS desteği duyurulan diğer PC oyunları arasında Deceive Inc., Gripper, SMALLAND: Survive the Wilds and THE FINALS yer alıyor. DLSS’i destekleyen 270 oyun ve uygulamanın tam listesini link üzerinden görüntüleyebiliyor. 

NVIDIA, GDC sırasında DLSS Frame Generation eklentilerini herkese açık hale getirerek daha da fazla geliştiricinin kare hızı artırma teknolojisini oyunlarına ve uygulamalarına entegre etmesine olanak tanıyacak.

DLSS Frame Generation’a, süper çözünürlüklü teknolojilerin üç boyutlu oyunlara ve uygulamalara entegrasyonunu basitleştiren açık kaynaklı, cross-vendor bir çerçeve olan NVIDIA Streamline, aracılığıyla erişilebilecek.

DLSS teknolojisi, NVIDIA’nın yapay zeka süper bilgisayarının sürekli öğrenmesiyle her geçen gün gelişiyor. Genel sürüm, aşağıdakiler de dahil olmak üzere bu yılın başlarında yapılan en son DLSS geliştirmelerini içerecek:

  • DLSS Frame Generation, hızlı hareket sırasında kullanıcı arabirimi stabilitesini ve görüntü kalitesini iyileştirerek oyun motoru verilerinden daha iyi yararlanacak.
  • DLSS Süper Çözünürlük, daha ince ayrıntı stabilitesi ve genel olarak daha iyi görüntü kalitesiyle Ultra Performans modunu geliştirecek.
  • DLAA, yüksek kontrastlı sahnelerde görüntü kalitesini iyileştirecek, gölgelenmeyi azaltacak ve kenar düzgünlüğünü iyileştirecek.

NVIDIA ve Epic Games, geçtiğimiz günlerde NVIDIA DLSS 3’ün popüler Unreal Engine (UE) oyun motoruna entegrasyonunu duyurdu. Unreal Engine, oyun geliştiricilere ve içerik oluşturuculara son teknoloji gerçek zamanlı üç boyutlu içerik, etkileşimli deneyimler ve sürükleyici sanal dünyalar sunma özgürlüğü sağlayan, herkese açık ve gelişmiş bir içerik oluşturma aracıdır. DLSS 3 eklentisi, UE 5.2’de piyasaya sürülecek ve herhangi bir geliştiricinin oyun veya uygulama performansını hızlandırmasını kolaylaştıracak.

Epic Games’in mühendislikten sorumlu başkan yardımcısı Nick Penwarden, “NVIDIA DLSS 3, gerçekten etkileyici çerçeve oluşturma teknolojisi sunuyor. Unreal Engine 5.2 eklentisi, oyun geliştiricilere oyunlarının kalitesini ve performansını artırmak için harika bir fırsat sunacak” diyor.

İlk yorum yazan siz olun

Bilim-teknoloji Haberleri