Oyun motoru Godot’un arkasındaki ekip, Godot 4.1’in artık teste hazır olduğunu ve ilk beta sürümünü yayınladığını duyurdu. Bu sürümün, kullanıcı deneyimini geliştiren ve Godot 4.0’daki özellikleri daha kararlı hale getiren kademeli değişikliklere odaklandığı belirtildi.
Ana odak noktası kullanıcı deneyimini iyileştirmek olsa da, katkıda bulunanların bazı yeni araçları uygulamayı ve mevcut özelliklerden bazılarını daha kullanışlı hale getirmek için başarıyla çalıştıkları vurgulandı.
Değişiklikler arasında çoklu monitör ortamında çalışıyorsanız diğer monitörlere taşınabilmeleri için kod editörlerini ayırma özelliği de yer alıyor.
Bu işlevsel özellik Google Summer of Code 2022’nin bir parçası olarak özellik üzerinde çalışan bir katılımcı tarafından eklendi. Artık komut dosyası düzenleyicisini ve gölgelendirici düzenleyicisini ana pencereden ayırabilir ve istediğiniz yere taşıyabilirsiniz.
Geliştirici ekip, Godot 4.1 Beta 1’de Godot 4 ile birlikte gelen çoklu iş parçacığı desteğini de geliştiriyor. Bu güncelleme çoklu iş parçacığı ile ilgili birçok sorunu ele alıyor ve iş parçacıklı kaynak yüklenmesine önemli iyileştirmeler getiriyor.
Sahne çoklu iş parçacığı adı verilen bir şey üzerinde de çalışmaya başlandı, ancak hâlâ deneysel ve kullanımı henüz önerilmiyor. Hatta Godot 4.2 ve 4.3’te bu konuda çalışmaya devam edilecek.
Motordaki yapılan iyileştirmelerden biri de Vulkan Pipeline Caching, bu sayede derleme ve takılma sorununu ortadan kaldırmaya çalışıyorlar. Godot 4.1’in nihai sürümü Temmuz ayında yayınlanacak. Beta sürümünü test etmek istiyorsanız geliştiriciler Godot 4.1’i kullanmadan önce projelerinizi yedeklemenizi öneriyor. Beta sürümünü indirmek için bu bağlantıya tıklayabilirsiniz.